Komisja Europejska poinformowała o rekordowym 15,5-procentowym spadku emisji dwutlenku węgla w UE. Mają na to wpływ nowe technologie w budownictwie i energetyce, ograniczenie spalania węgla i coraz nowocześniejszy sektor motoryzacyjny.
Co wiemy na dziś?
- W 2023 r. odnotowano rekordowy 15,5% spadek emisji dwutlenku węgla, poinformowała Komisja Europejska.
- Komisja Europejska podkreśla, że konieczne jest dalsze umożliwienie stosowania innowacyjnych rozwiązań, które przyczynią się do dalszej redukcji emisji dwutlenku węgla.
- Zapowiedziano również, że jeśli utrzymamy aktualny poziom innowacji i kierunek rozwoju, możliwe jest zmniejszenia emisji o ponad 60% już 2030 roku.
Zmiany także w branży motoryzacyjnej
Branża motoryzacyjna odpowiada za około 24% światowych emisji CO2, z czego blisko trzy czwarte przypada na samochody. Europejscy producenci branży automotive i ich dostawcy zwiększyli inwestycje w badania i rozwój, co pozwoliło na wprowadzenie nowatorskich rozwiązań redukujących emisje. Pomimo wzrostu liczby pojazdów jeżdżących po europejskich drogach o ponad 45 milionów sztuk przez ostatnie 20 lat, produkowane samochody zapewniają coraz wyższy poziom niskoemisyjności, Można się spodziewać, że ta tendencja utrzyma się jeszcze przez lata.